Evento

Veus de l’Aigua: Porc industrial, purins i aigua

Fecha

29-10-2025

Organiza

Aigua és vida

Lugar

Online. Youtube de Aigua és vida

Horario

18:00h

Más información e inscripciones

[CATALÀ]
El cicle de conferències en línia Veus de l’Aigua, organitzat en el marc de la Cimera Social de l’Aigua, té l’objectiu de crear un espai comú de reflexió i formació per aprofundir en els reptes ambientals i socials relacionats amb la gestió de l’aigua a Catalunya. En aquesta edició posarem el focus en els purins, un residu de la ramaderia intensiva que contamina greument les aigües subterrànies i superficials a Catalunya. L’excés descontrolat provoca una elevada concentració de nitrats als aqüífers.
Dimecres 29 d’octubre de 2025, 18h. En línia.
Inscriu-te: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdgC3YH3uIj1ina0HAgpsWiL3531ty0WaRGTrb3e5s3Iyindw/viewform
Quan completis el formulari, rebràs un correu amb l’enllaç de la conferència.

La Dolors Catalan, del Grup de Defensa del Ter, exposarà les greus conseqüències ambientals, econòmiques i socials que ha comportat la industrialització de la ramaderia, especialment a les comarques d’Osona i el Lluçanès. També hi intervindrà David Sánchez, de la Federación de Consumidores y Usuarios CECU, que explicarà el cas d’èxit a l’embassament d’As Conchas, a Galícia. Es tracta d’una victòria judicial que ha reconegut la vulneració dels drets humans arran de la contaminació causada per centenars d’explotacions ramaderes a la comarca de la Limia.

La sessió serà moderada per Sara Blázquez, periodista a Setembre.

Vols saber-ne més? Inscriu-t’hi i fes les teves preguntes en directe!  
[CASTELLANO]

El ciclo de conferencias en línea Veus de l’Aigua, organizado en el marco de la Cumbre Social del Agua, tiene como objetivo crear un espacio común de reflexión y formación para profundizar en los retos ambientales y sociales relacionados con la gestión del agua en Cataluña. Esta sesión se centrará en los purines, un residuo de la ganadería intensiva que contamina gravemente las aguas subterráneas y superficiales de Cataluña. El exceso descontrolado provoca una elevada concentración de nitratos en los acuíferos.

Miércoles 29 de octubre de 2025, 18 h. En línea.

Inscríbete: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdgC3YH3uIj1ina0HAgpsWiL3531ty0WaRGTrb3e5s3Iyindw/viewform
Cuando completes el formulario, recibirás un correo electrónico con el enlace a la conferencia.

Dolors Catalan, del Grup de Defensa del Ter, expondrá las graves consecuencias ambientales, económicas y sociales que ha comportado la industrialización de la ganadería, especialmente en las comarcas de Osona y el Lluçanès. También intervendrá David Sánchez, de la Federación de Consumidores y Usuarios CECU, que explicará el caso de éxito del embalse de As Conchas, en Galicia. Se trata de una victoria judicial que ha reconocido la vulneración de los derechos humanos a raíz de la contaminación causada por cientos de explotaciones ganaderas en la comarca de la Limia.

La sesión estará moderada por Sara Blázquez, periodista en Setembre.

¿Quieres saber más? ¡Inscríbete y haz tus preguntas en directo!